Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 1, egyéni verseny, 2015. április 12.

2015. április 12. 10:00 – 2015. április 12. 15:00

Tippelős játék

Stan és Pan tippelős játékot játszanak. Stan gondol egy számra 1 és 10 között, Pan pedig tippel, hogy mi lehet ez a szám. Stan minden tippelés után jelzi, hogy Pan tippje túl nagy, túl kicsi, vagy eltalálta a számot.

Miután lejátszottak pár kört, Pan gyanakodni kezdett, hogy Stan csal: megváltoztatja a számot Pan tippelései között. Hogy előkészítse a Stan elleni vádjait, Pan feljegyezte néhány játék menetét. A feladatod, hogy eldöntsd, hogy az egyes játékmenetek alapján bizonyítható-e, hogy Stan csal.

A bemenet specifikációja

A bemenet játékmenetekből áll. Minden játékmenetet tipp-válasz párok alkotnak. A tipp egy olyan sor, amelyben egyetlen, 1 és 10 közé eső egész szám szerepel, míg a válasz egy olyan sor, amelyben a „too high” (túl nagy), a „too low” (túl kicsi) vagy a „right on” (talált) kifejezések egyike áll. Az utolsó játékmenetet egy 0-t tartalmazó sor követi.

A kimenet specifikációja

Minden játékra egyetlen sort kell a kimenetre írni, amely a „Stan is dishonest” (Stan nem becsületes) szöveget tartalmazza, ha Stan válaszai nincsenek összhangban az utolsó tippel és az arra adott válasszal; egyébként pedig a „Stan may be honest” (Stan becsületes is lehet) szöveget kell kiírni.

Példa bemenet

  1. 10
  2. too high
  3. 3
  4. too low
  5. 4
  6. too high
  7. 2
  8. right on
  9. 5
  10. too low
  11. 7
  12. too high
  13. 6
  14. right on
  15. 0
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Stan is dishonest
  2. Stan may be honest
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.