Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 1, 2015. október 27., K16 ZH

2015. október 27. 16:05 – 2015. október 27. 17:45

Shrek

Hol volt, hol nem volt, egy messzi mocsárban, meghitt magányban élt egyszer egy morcos ogre, akit Shreknek hívtak. Ám a zöld szörny nyugalmát és életét egy napon fenekestül felbolygatta egy különös esemény: mesebeli lények lepték el a mocsarat – és lepték meg gyanútlan hősünket.

A három vak egér futkározott a vacsoráján, a nagy, gonosz farkas feküdt az ágyában, a hét törpe Hófehérke koporsóját tette az asztalára, kunyhója előtt pedig ott nyüzsgött a három hajléktalan kismalac, és mindenféle más varázslatos figurák, akiket a gonosz Farquaad nagyúr űzött el otthonukból.

Shrek tehát elindul a nagyúrhoz, hogy visszakövetelje a mocsarát. A nagy kalandban társa is akad az ogrének: a szószátyár Szamár, aki bármit megtenne Shrekért, egyvalamit kivéve: a világ minden kincséért sem hajlandó befogni a száját. Szamár azonban szereti beleütni az orrát mindenbe, így felajánl egy egyezséget: néhány percig hajlandó hallgatni, ha Shrek megosztja vele a három legidegesítőbb lény jellemzőit.

Írjon egy programot, amely a standard bemenetről állományvégjelig mesebeli lények adatait olvassa be soronként, összesen legalább 3-at, legfeljebb 30-at! Egy sor felépítése a következő:

lény_neve;irritáció_faktor;megjegyzés

A lény_neve egy legfeljebb 30 karakter hosszú, csak angol betűket és szóközt tartalmazó egyedi sztring. Az irritáció_faktor egy 0 és 100 közötti valós szám, míg a megjegyzés egy legfeljebb 30 karakter hosszúságú, a lény által okozott sérelmet leíró, csak angol betűket és szóközt tartalmazó sztring. Az adatokat a sorban egy-egy pontosvessző (;) karakter választja el egymástól.

Két mesebeli lény közül az idegesítőbb, akinek magasabb az irritációfaktora. Két egyformán idegesítő lény esetében pedig – hogy Shrek és az ön tudását próbára tegye – Szamár a nevük lexikografikus sorrendjével ellentétesen kéri azokat.

A kimenetre pontosan három sort kell írni, melyek egy-egy mesebeli lény nevét, irritációfaktorát, valamint a hozzá fűzött megjegyzést tartalmazzák

lény_neve (irritáció_faktor): megjegyzés

formátumban. A lények idegesítő tényezőjét leíró értékek egy tizedesjegy pontossággal szerepeljenek!

Példa bemenet

  1. A gonosz farkas;47.01;elfoglalta a fekhelyemet
  2. Hofeherke;30.75;jatssza itt a halottat
  3. Egy kismalac;50.22;egyfolytaban rofog
  4. Masik kismalac;60.323;sokat beszel
  5. Harmadik kismalac;50.22;pusztan idegesit
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Masik kismalac (60.3): sokat beszel
  2. Harmadik kismalac (50.2): pusztan idegesit
  3. Egy kismalac (50.2): egyfolytaban rofog
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.