|
|||
A főnyereményMivel Manuel gyorsan és túl sok munka nélkül szeretne meggazdagodni, úgy döntött, hogy szerencsejátékban fog karriert csinálni. Kezdetben a játékosok nyereményeit és veszteségeit tervezi tanulmányozni, hogy beazonosítsa az egymást követő győzelmek mintáját, és kidolgozzon egy nyerő stratégiát. Manuel azonban – bármilyen okosnak is gondolja magát – nem tud számítógépet programozni, ezért téged kér fel, hogy írjál neki programokat, amelyek segítik őt a stratégiájának kidolgozásában. Az első feladatod, hogy írj egy programot, amely tétek egy sorozata esetén meghatározza az elérhető legnagyobb nyereséget. A tét egy pénzösszeg, amely lehet nyerő (ezt pozitív értékként jegyezzük fel) vagy vesztő (negatív értékkel megadva). A bemenet specifikációjaA bemenet számos tesztesetet tartalmaz. Minden teszteset egy N pozitív egész számmal kezdődik (N ≤ 10000), amely a sorozat hosszát adja meg, majd N egész szám következik. Ezek mindegyike vagy egy nyerő tétet reprezentál (pozitív értékként), vagy egy vesztőt (negatív értékként). A tétek 0-nál nagyobb és 1000-nél kisebb egész számok. A bemenetet egy olyan teszteset zárja, amelyben N = 0. A kimenet specifikációja
Minden tesztesetre egy sort kell a kimenetre írni, amely a teszteset megoldását tartalmazza.
Lásd a példa kimenetet a pontos formátumért! Ha a sorozattal nem lehetséges pénzt nyerni,
akkor a „ Példa bemenet
A példa bemenethez tartozó kimenet
|
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |