|
|||
Pokoli útvesztőBár nem olvasható ki egyértelműen az Isteni színjáték című remekműből, de Dante Alighierit, az itáliai reneszánsz nagy költőfejedelmét nemcsak Vergilius kísérte el pokolbéli útjára, hanem Jack, a félkarú rabló is. Szükségük is volt rá, hiszen – aki még nem ismerné, annak eláruljuk, hogy – a Pokol egy rettentően zegzugos, kisze-kusza útvonalakkal teli, téglalap alapú labirintus – bár ezt maga Dante sem ismerte fel annak idején. Jack azonban, aki szinte a fél életét a Pokolban töltötte, megfigyelte, hogy nem is olyan nehéz közlekedni benne, mivel a pokolbéli utak nem tartalmaznak kört, a Pokol bármelyik két pontja között pontosan egy út vezet. Ezért aztán, ha egyetlen megmaradt kezét mindvégig a falhoz érinti, akkor a labirintus bármelyik pontjából el tud jutni bármelyik másikba anélkül, hogy eltévedne. Jack a Pokol bejáratánál várta Dantéékat – igen, annál, amelynek kapujára a „Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel” szöveg van felírva –, hogy vezetésével eljussanak a kijáratig.
Írjon programot, amely az egyetlen parancssori argumentumaként megadott szöveges állományból
labirintusok adatait olvassa be! Egy labirintust leíró blokk a következőképpen épül fel: az
első sor két egész számot tartalmaz, a labirintus téglalapjának hoszúságát (h) és
szélességét (sz), ahol 3 ≤ h ≤ 40 és
3 ≤ sz ≤ 40. A következő h sor
mindegyikében egy sz hosszúságú sztring szerepel. A labirintus sorait és oszlopait
egyaránt 0-tól indexeljük. Az i-edik sztring
(0 ≤ i ≤ h – 1) a
labirintus i-edik sorát írja le: ' Példa állomány (
|
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |