|
|||
Jégkorongmérkőzések (C#)Írjon programot, amely a standard bemenetről jégkorongmérkőzések adatait olvassa be, és azok alapján elkészíti a csapatok rangsorolását! A jégkorongmérkőzések adatai a következő formában adottak:
csapatA–csapatB A jégkorongmérkőzések két csapatát jelöli a csapatA és a csapatB sztring. A következő három gólpár (gólA1–gólB1, gólA2–gólB2 és gólA3–gólB3) azt mutatja meg, hogy hány gólt ütöttek a csapatok az egyes harmadokban (a jégkorongmérkőzések három harmadból állnak). Ha a három harmad után döntetlen lenne az állás, akkor hosszabbítás következik (ennek az eredményét jelzi gólAh–gólBh), míg ha ezután is döntetlen az állás, akkor szétlövéssel (gólAsz–gólBsz) döntik el, hogy ki nyeri a mérkőzést. A szétlövés eredménye sohasem lehet döntetlen. Ha a küzdelem már három harmad után eldől, és nincsen szükség hosszabbításra, akkor a győztes csapat 3 pontot, a vesztes 0 pontot kap. Ha csak hosszabbítás vagy szétlövés után dől el a küzdelem, akkor a győztes csapat 2, míg a vesztes 1 pontot szerez. A programja összegezze az egyes csapatok által szerzett pontokat, és ezek alapján állítsa csökkenő sorrendbe őket! Ha két csapatnak azonos lenne a pontszáma, akkor az a csapat szerepeljen előrébb, amelyik több gólt ütött! Ha ebben a tekintetben is megegyezne két csapat helyezése, akkor őket nevük alapján állítsa lexikografikusan növekvő sorrendbe! A program írja a standard kimenetre a csapatok adatait a példa kimenetben megadott formában, soronként egy-egy csapat adataival! Példa bemenet
A példa bemenethez tartozó kimenet
|
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |