|
|||
MarokkóÍrjon programot, amely parancssori argumentumként megkapja egy szöveges állomány nevét! A szöveges állomány a marokkó játék egy-egy állását leíró blokkok sorozatát tartalmazza. A marokkó játékban pálcikákat szórnak egy asztal lapjára, amelyeket aztán a játékosoknak anélkül kell egyesével eltávolítani egymás hegyéről-hátáról, hogy az asztallapon maradó pálcikák megmozdulnának.
A blokkok első sora két egész számot tartalmaz, az asztallap szélességét (sz) és
hosszúságát (h), ahol 3 ≤ sz ≤ 40 és
3 ≤ h ≤ 40. A következő h sor mindegyike
egy sz hosszú sztringet tartalmaz, ezek a sorok írják le az asztallap felülnézeti
képét. Az asztallapon lévő pálcikák az asztallap széleivel párhuzamosan fekszenek egymáson,
egymást kizárólag merőlegesen keresztezik, a végeik sehol nem fedik át egymást, és –
érdekes módon – az egymás közelében elhelyezkedő pálcikák is úgy helyezkednek el,
hogy jól meg lehet őket különböztetni egymástól a felülnézeti képen. A pálcikák két végét
' A program minden blokk esetén határozza meg és írja a standard kimenetre külön sorban, hogy mekkora az asztallapon lévő leghosszabb pálcika hossza! A pálcika hosszába természetesen bele kell számolni a két végét és a végek közötti pálcikarészeket. Példa állomány (
|
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01. |