Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 1, 2016. május 23., H8 ZH

2016. május 23. 8:05 – 2016. május 23. 10:00

Kártyavár

Sokak kedvelt időtöltése a kártyavárépítés, ehhez nincs is másra szükségünk, csak egy pakli kártyára, aztán kezdődhet is a játék. A kártyavár alkotóelemei kisebb háromszög alakzatok. Egy-egy ilyen háromszöget három kártyalap alkot. Minden sorban az őt megelőző sorhoz képest eggyel kevesebb ilyen háromszög alakzat található. A sorokat két szomszédos háromszög tetejét összekötő kártyalapok választják el egymástól oly módon, hogy a következő sor háromszögei mind egy-egy kártyalapon állnak. Az építést a kártyavár legalsó szintjével kezdjük, és mindaddig folytatjuk, míg el nem érjük a vár legfelső szintjét, melyben már csak egy kis háromszög található. Így egy, az alábbi ábrához hasonló építmény jön létre:

Írjon programot, melynek parancssori argumentumai 1000-nél nem nagyobb pozitív egész számok, melyek azt mutatják meg, hogy hány kártyalap áll a rendelkezésünkre a várépítéshez! A program minden argumentumához írja a standard kimenetre külön sorban, hogy maximum hány szintből álló kártyavár építhető fel a megadott számú kártyalapból!

Parancssori argumentumok

  1. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
letöltés szöveges állományként

A futtatás eredménye a standard kimeneten

  1. 0
  2. 0
  3. 1
  4. 1
  5. 1
  6. 1
  7. 1
  8. 1
  9. 2
  10. 2
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.