|
|||
Kirakós kártyajáték (C#)
Írjon programot, amely a standard bemenet soraiból egy magyarkártya-pakli lapjait olvassa be,
soronként egyet-egyet! A kártyalapok színeit a A bemenet első sorából olvasott kártyalap lesz a kezdő lap, ezt a lapot helyezzük az asztalra, és minden ezután lerakott lapot erre a lapra teszünk rá, egy halmot építve így. A további kártyákat a beolvasás sorrendjében próbáljuk meg a halom legfelső lapjához illeszteni. Egy lap akkor illeszthető a halom tetején lévőhöz, ha vagy a színe, vagy az értéke megegyezik azéval (de mindkettő egyszerre nem egyezhet meg vele). Amennyiben az illesztés sikeres, a vizsgált lapot lerakjuk a halom tetejére, innentől kezdve ő lesz a halom legfelső lapja. Ha nem lehet a soron következő lapot a halom tetején lévőhöz illeszteni, akkor ez a lap a nyakunkon marad, ezzel a későbbiekben már nem tudunk mit kezdeni. Tevékenységünket mindaddig folytatjuk, míg az összes beolvasott kártyalapot végig nem néztük. A programja írja a standard kimenetre a nyakunkon maradt kártyalapokat növekvő sorba rendezve, soronként egyet-egyet! A lapok sorba rendezésekor mindenekelőtt a lapok színét vegye figyelembe:
Azonos színű lapok esetén a lapok értéke alapján alakítsa a sorrendet:
Példa bemenet
A példa bemenethez tartozó kimenet
|
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |