Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 1, 2018. március 28., Sz10 ZH

2018. március 28. 10:15 – 2018. március 28. 12:00

Társasjáték

Peti gyakran társasjátékozik az unokatestvéreivel. Kedvenc játékát hárman játszhatják, pontokat kell gyűjteni benne. A játékot az nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti. Ha úgy adódik, a játék végére többen is elérhetnek azonos pontszámot, ilyenkor az azonos pontszámot elérők között döntetlen eredményt hirdetnek.

Írjon programot, amely a standard bemenet első sorából beolvassa Peti két unokatestvérének a nevét, amelyek legfeljebb 20 karakter hosszúságú, szóköz karaktert nem tartalmazó sztringek, valamint a lejátszott játékok darabszámát (n-et), amely egy pozitív egész szám! A bemenet következő n sorának mindegyike a lejátszott játékok végeztével megszerzett pontokat tartalmazza, három darab nemnegatív egész számot minden sorban, amelyeket szóköz karakterek választanak el egymástól. Elsőként a Peti által szerzett pontszám, aztán az egyik, majd a másik unokatestvére által szerzett pontszám olvasható a sorokban.

A programja határozza meg és írja a standard kimenetre azt, hogy hány játékot nyert meg Peti, illetve azt, hogy a megnyert játékok közül hányban végzett holtversenyben az élen! A kimenetre kiírt két egész számot pontosan egy darab szóköz karakter válassza el egymástól!

Példa bemenet

  1. Anna Tomi 5
  2. 12 8 9
  3. 25 24 25
  4. 18 18 18
  5. 7 11 17
  6. 9 14 9
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. 3 2
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30.