Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 1, 2018. május 14., H14 ZH

2018. május 14. 14:25 – 2018. május 14. 16:10

Társasjáték

Egy társasjátékot ketten játszanak. Mindkét játékos két dobókocka segítségével határozza meg azt, hogy mennyit lépnek, amikor rájuk kerül a sor. A játék során felváltva dobnak, összeadják a dobott értékeket, és ennyi lépést tesznek meg egy-egy alkalommal. Abban az esetben azonban, ha valamelyik játékos a két kockával azonos értéket dob, meglépi a dobott számok összegét, majd aztán újra ő dobhat.

Írjon programot, amely a standard bemenetről állományvégjelig soronként két, egymástól egy szóköz karakterrel elválasztott egész számot olvas be! A két szám az éppen soron következő játékos által dobott két értéket adja meg. A programja írja a standard kimenetre, hogy a két játékos hányat lépett összesen a játék folyamán! Kövesse a példa kimenetben látható formátumot! A játékot mindig az A játékos (Player A) kezdi.

Példa bemenet

  1. 1 5
  2. 2 3
  3. 4 4
  4. 3 1
  5. 5 5
  6. 2 6
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Player A: 18
  2. Player B: 23
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.