Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 2, 2018. május 15., K10 ZH

2018. május 15. 10:25 – 2018. május 15. 12:15

Gólkirály (C#)

Egy kézilabdameccs mindig nagyon izgalmas szokott lenni. A játékban járatlan szemlélő csak kapkodja a fejét, ahogy a csapatok egymás után lövik a szebbnél szebb gólokat. És a végén még örülhet, ha egyáltalán azt meg tudja jegyezni, hogy melyik játékos dobta a legtöbb gólt a mérkőzésen.

Az ön feladata egy olyan program írása, amely parancssori argumentumaiként szöveges állományok neveit kapja meg! A szöveges állományok mindegyike egy-egy mérkőzés adatait tartalmazza. Az állomány első sorában a két csapat neve olvasható, három karakterrel (egy szóközzel, egy mínuszjellel és egy újabb szóközzel) elválasztva egymástól. Ez a három karakter ebben a sorrendben nem szerepel egyik csapat nevében sem. A következő hét sorban az elsőként megadott csapat tagjainak a nevei, az azt követő hét sorban a másodikként megadott csapat tagjainak a nevei szerepelnek. A játékosok nevétől kettőspont karakterrel elválasztva az általuk dobott gólok száma található. Figyeljen arra, hogy a csapatok összeállítása meccsről meccsre változhat, tehát nem biztos, hogy meccsről meccsre mindig ugyanaz a hét játékos fogja alkotni a csapatot egy konkrét csapat esetében!

A programja határozza meg, hogy a rendelkezésére álló adatok alapján hány gólt dobott a gólkirály, és ezt az értéket írja a standard kimenet első sorába! A kimenet következő sorába vagy (ha több is volt) soraiba a példa kimenetben látható formában írja ki azt, hogy melyik játékos dobta a legtöbb gólt, valamint azt, hogy az illető játékos melyik együttes tagja! Ha több gólkirályt is találna, akkor őket a neveik alapján rendezze lexikografikusan növekvő sorrendbe! Ha ez alapján nem tudná feloldani a sorrendet (mert azonos nevű gólkirályok szerepelnek több csapatban is), akkor őket a csapatuk neve alapján rendezze lexikografikusan növekvő sorrendbe!

Parancssori argumentumok

  1. A.txt B.txt C.txt
letöltés szöveges állományként

Az A.txt állomány tartalma

  1. Fakezu Kezilabda Klub - Banyasz Kezilabda Club
  2. Almos:1
  3. Elod:2
  4. Ond:3
  5. Kond:4
  6. Tas:5
  7. Huba:6
  8. Tohotom:7
  9. Szende:1
  10. Szundi:2
  11. Tudor:3
  12. Vidor:4
  13. Hapci:5
  14. Morgo:6
  15. Kuka:7
letöltés szöveges állományként

A B.txt állomány tartalma

  1. Hetvezer Kezilabda Klub - The Magnificent Seven Handball Team
  2. Almos:1
  3. Elod:2
  4. Ond:3
  5. Kond:4
  6. Tas:5
  7. Huba:6
  8. Tohotom:7
  9. Chris:7
  10. Chico:6
  11. Harry Luck:5
  12. Vin:4
  13. Bernardo O'Reilly:3
  14. Britt:2
  15. Lee:1
letöltés szöveges állományként

A C.txt állomány tartalma

  1. Fakezu Kezilabda Klub - Hetvezer Kezilabda Club
  2. Almos:1
  3. Elod:1
  4. Ond:1
  5. Kond:1
  6. Tas:1
  7. Huba:1
  8. Tohotom:0
  9. Almos:1
  10. Elod:1
  11. Ond:1
  12. Kond:1
  13. Tas:1
  14. Huba:1
  15. Tohotom:0
letöltés szöveges állományként

A program futása során előállított kimenet

  1. 7
  2. Chris (The Magnificent Seven Handball Team)
  3. Huba (Fakezu Kezilabda Klub)
  4. Huba (Hetvezer Kezilabda Klub)
  5. Kuka (Banyasz Kezilabda Club)
  6. Tohotom (Fakezu Kezilabda Klub)
  7. Tohotom (Hetvezer Kezilabda Klub)
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.