Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 2, 2018. december 6., Cs10 ZH

2018. december 6. 10:05 – 2018. december 6. 11:50

Lexikografikus játék #1

Írjon programot, amely első parancssori argumentumként megkapja egy szöveges állomány nevét! Az állomány minden sora egy-egy tippelős játékot ír le. A játék szabálya egyszerű: a két játékos egy-egy szót (sztringet) tippel, majd kisorsolják azt, hogy a kettő tipp közül a lexikografikusan előrébb (-) vagy hátrébb (+) lévő nyer.

A sorok játékos1;tipp1;játékos2;tipp2;cél formátumúak, ahol a játékos1 és a játékos2 a két játékos nevét, a tipp1 és a tipp2 az általuk bemondott szavakat, míg a cél a sorsolás eredményét (- vagy +) tartalmazó sztringek.

A program határozza meg és írja a képernyőre azon személyek számát, akik legalább egy játékot nyertek! A kimeneten egyetlen, egész érteket tartalmazó sor szerepeljen!

Parancssori argumentumok

  1. sample.txt
letöltés szöveges állományként

A sample.txt állomány tartalma

  1. Aladar;alma;Bela;banan;+
  2. Aladar;citrom;Bela;alma;-
  3. Aladar;alma;Cecilia;dio;+
  4. Bela;alma;Cecilia;dio;+
letöltés szöveges állományként

A program futása során előállított kimenet

  1. 2
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.