Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 2, 2018. december 6., Cs12 ZH

2018. december 6. 12:05 – 2018. december 6. 13:50

Kő-papír-olló #2

Írjon programot, amely első parancssori argumentumként megkapja egy szöveges állomány nevét! Az állomány minden sora játékos1;alak1;játékos2;alak2 formátumú, s egy-egy kő-papír-olló játékot ír le. A játékos1 és a játékos2 a két játékos nevét, míg az alak1 és az alak2 az általuk mutatott jeleket (ko, papir, ollo) tartalmazó sztringek.

A program határozza meg és írja a képernyőre azon személyek számát, akik legalább egy játékot nyertek! A játék szabályai egyszerűek: a kő üti az ollót, az olló üti a papírt, míg a papír a kővel szemben győzedelmeskedik. Biztos lehet benne, hogy döntetlen játékok nem fordulnak elő.

Parancssori argumentumok

  1. sample.txt
letöltés szöveges állományként

A sample.txt állomány tartalma

  1. Aladar;ko;Bela;papir
  2. Bela;ollo;Cecilia;papir
  3. Cecilia;ko;Aladar;ollo
  4. Cecilia;ko;Bela;ollo
letöltés szöveges állományként

A program futása során előállított kimenet

  1. 2
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.