Programozó versenyek

Magas szintű programozási nyelvek 2, 2018. december 6., Cs12 ZH

2018. december 6. 12:05 – 2018. december 6. 13:50

Lexikografikus játék #2

Írjon programot, amely a standard bemenetről állományvégjelig (EOF) egy-egy tippelős játék adatait olvassa be! A játék szabálya egyszerű: a két játékos egy-egy szót (sztringet) tippel, majd kisorsolják azt, hogy a kettő tipp közül a lexikografikusan előrébb (-) vagy hátrébb (+) lévő nyer.

A sorok játékos1;tipp1;játékos2;tipp2;cél formátumúak, ahol a játékos1 és a játékos2 a két játékos nevét, a tipp1 és a tipp2 az általuk bemondott szavakat, míg a cél a sorsolás eredményét (- vagy +) tartalmazó sztringek.

A program számolja össze és a példa kimenetben látható formátumban írja a képernyőre azt, hogy milyen tippekkel nyertek az egyes játékosok! A sorok a játékos nevével kezdődjenek, ezt kövessék az általuk adott nyertes tippek! A játékosok nevei lexikografikus sorrendben, míg az általuk adott nyertes tippek a beolvasás sorrendjében szerepeljenek! A kimeneten csak azok a játékosok jelenjenek meg, akik legalább egy játékot nyertek!

Példa bemenet

  1. Aladar;alma;Bela;banan;+
  2. Aladar;citrom;Bela;alma;-
  3. Aladar;alma;Cecilia;dio;+
  4. Bela;alma;Cecilia;dio;+
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Bela: banan, alma
  2. Cecilia: dio, dio
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.