Programozó versenyek

DEIK Regionális Programozó Csapatverseny, középiskolai kategória, 2018. december 9.

2018. december 9. 10:20 – 2018. december 9. 15:20

L — Közös ismeret

Alice és Bob olyan játékot játszanak, amelyben pontokat gyűjtenek. Mindkettőjüknek van egy n számjegyű eredményjelzője, amely 10-es számrendszerben mutatja a számokat (vezető nullákkal). Az egyes számjegyek 0-tól 9-ig egy hétszakaszos kijelzőn jelennek meg az alábbi módon:

Furcsa módon a két játékos nem látja teljes egészében az eredményjelzőket. Alice csak az alsó felét látja a saját kijelzőjének és csak a felső felét Bobénak. Bob csak a felső felét látja a saját kijelzőjének és szintén csak a felső felét Alice-ének. A „fél” itt magában foglalja a számjegyek középvonalát is: ezeket mindig mindkét játékos látja. Ha például valaki látja egy nyolcas felső felét, akkor biztos lehet benne, hogy az a számjegy nem a nulla.


1. ábra: Egy lehetséges állás n = 4 esetén.

Egy pár n számjegyű eredményjelzőt teljesen ismertnek nevezünk, ha mindkét játékos megismeri mindkét pontszámot (azaz mind a 2n számjegyet), ha ránéznek a kijelzőkre a korlátozott láthatóságot figyelembe véve. A játékosok nem kommunikálhatnak egymással.

A bemenet specifikációja

A bemenet egyetlen sorból áll, benne egy n egész számmal (1 ≤ n ≤ 20), amely a számjegyek számát adja meg.

A kimenet specifikációja

A kimenetre azon pontszámpárok számát kell kiírni, amelyek megjelenhetnek két n számjegyű eredményjelzőn és teljesen ismertek mindkét játékos számára.

1. példa bemenet

  1. 10
letöltés szöveges állományként

Az 1. példa bemenethez tartozó kimenet

  1. 1073741824
letöltés szöveges állományként

2. példa bemenet

  1. 13
letöltés szöveges állományként

A 2. példa bemenethez tartozó kimenet

  1. 549755813888
letöltés szöveges állományként

Eredeti feladat

ACM ICPC 2016 German Collegiate Programming Contest

Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.