|
|||
E — CaesarA kis Caesar szereti a kártyajátékokat. Amikor Zágrábba látogat, minden alkalommal blackjackezik a barátaival. Ebben a játékban a játékos addig húz kártyákat, amíg a kezében lévő kártyák összértéke legfeljebb 21, vagy amíg azt nem mondja, hogy „STOP” (azaz „állj”). A játék kezdetén 52 kártya van a pakliban: a 4 szín mindegyikében 13 különböző számozású lap. A számozások a következők: 2, 3, …, 10, bubi, dáma, király és ász. A lapok értékei az alábbiak szerint alakulnak: a számmal jelölt lapok annyit érnek, amennyi a rajtuk lévő szám (a 9-es például 9-et), a figurás lapok (bubi, dáma és király) 10-et, míg az ász 11-et ér. Caesar érdekes helyzetbe került. A játék folyamán már húzott N kártyát, amelyek összértéke nem haladja meg a 21-et, és most erősen gondolkodik azon, hogy húzzon-e még egy lapot vagy sem. Legyen X a különbség a Caesar kezében lévő lapok összértéke és 21 között! Mindenki tudja, hogy nem húzunk lapot, ha a pakliban lévő, X-nél nagyobb értékű lapok száma nagyobb vagy egyenlő a pakliban lévő, legfeljebb X értékű lapok számánál. Mivel Caesar nehezen boldogul annak kiszámításával, hogy kell-e újabb lapot húznia vagy sem, téged kér meg, hogy ezt megtedd neki. A bemenet specifikációjaA bemenet első sora egy N pozitív egész számot tartalmaz (1 ≤ N ≤ 52), amely a Caesar által eddig húzott lapok számát adja meg. A következő N sor mindegyikében egyetlen pozitív egész szám, a Caesar által i-edikként húzott kártya értéke szerepel. A kimenet specifikációja
Ha Caesarnak húznia kell még egy lapot, akkor a „ 1. példa bemenet
Az 1. példa bemenethez tartozó kimenet
2. példa bemenet
A 2. példa bemenethez tartozó kimenet
3. példa bemenet
A 3. példa bemenethez tartozó kimenet
Az 1. példa magyarázataA már kihúzott kártyák összértéke 15, a 21-től számított különbség (X) tehát 6. A 6-nál nagyobb értékű lapok száma a pakliban 32 (4 ász, 4 király, 4 dáma, 4 bubi, 4 tízes, 4 kilences, 4 nyolcas és 4 hetes), míg a legfeljebb 6 értékű lapok száma a pakliban 14 (egy kettes, egy hármas, 4 négyes, 4 ötös és 4 hatos). Eredeti feladatCroatian Open Competition in Informatics 2017/2018, Contest #1, Cezar |
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |