|
|||
H — KockaA Bináris Kaszinó vezetője szeretné ellenőrzése alatt tartani a kaszinójában zajló játékokat. Különösen igaz ez a kockajátékok esetében, mert az emberek időnként csalással próbálnak meg győzelmet elérni úgy, hogy manipulálják a kockákat, akár még a dobás után is. Hogy ezt elkerüljék, felszereltek egy kamerát, amellyel minden egyes kockajátékot nyomon követhetnek. A kockafelismerés azonban nem könnyű feladat, a kamera ráadásul hibás képeket is adhat, ami lehetetlenné teszi a felismerést. Rendelkezésünkre állnak egy kamera által több kockáról készített raszteres képadatok. A feladatod, hogy írj egy programot, amely meghatározza egy képen látható kocka felső lapján lévő értéket, vagy felismeri, hogy a kép hibás. A kép úgy van transzformálva, hogy a kocka felső lapjának élei párhuzamosak az x és az y tengelyekkel. Azt azonban nem tudjuk, hogy a felső lap négy lehetséges orientációja közül melyik látható a képen. A bemenet specifikációja
A bemenet egy lefotózott kocka felső lapját írja le. Három sorból áll, amelyek mindegyike
három karaktert tartalmaz. Mindegyik karakter vagy egy mélyedést reprezentáló
' A kimenet specifikációja
A kimenetre egyetlen sort kell kiírni, amely vagy a kocka felső lapján lévő értéket
tartalmazza, vagy az „ 1. példa bemenet
Az 1. példa bemenethez tartozó kimenet
2. példa bemenet
A 2. példa bemenethez tartozó kimenet
3. példa bemenet
A 3. példa bemenethez tartozó kimenet
Eredeti feladat |
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |