Programozó versenyek

Programozási nyelvek 1, 2019. május 15., Sz14 ZH

2019. május 15. 14:05 – 2019. május 15. 15:50

Zorro suhint

Zorro amerre csak jár, mindenütt otthagyja a névjegyét kardjának a filmekből is jól ismert, Z alakú suhintásával. Hogy nyomatékosítsa egy helyszínen történt ottjártát, mindig kétszer szokta elvégezni a suhintást. Ahol viszont nem jár Zorro, ott értelemszerűen nem suhint egyszer sem, nemhogy kétszer.

Ebben a feladatban ott kapcsolódunk be a történetbe, amikor Zorro már elvégezte első suhintásait a tetthelyen. Képzelje magát a helyébe, és végezze el helyette a második suhintásokat!

Adott a következő fejlécállomány:

myheader.h

  1. #ifndef _MYHEADER_H
  2. #define _MYHEADER_H 1
  3. char *foo(const char *);
  4. #endif /* myheader.h */
letöltés szöveges állományként

Írja meg a myheader.h állományban deklarált foo() függvényt, amely paraméterként megkap egy sztringet, amely a tetthelyen található eddigi suhintásokat írja le, és előállít egy olyan új sztringet, amelyet a paraméterként megkapott sztringből úgy kapunk, hogy megkettőzzük benne Zorro suhintásait (a 'z' és 'Z' karaktereket)! A függvény adja vissza ennek az új sztringnek a kezdőcímét! Ügyeljen rá, hogy az eredeti sztring ne módosuljon!

Megjegyzés

A függvényt helyezze a foo.c nevű állományba, és ezt az állományt küldje be megoldásként a kiértékelő rendszernek! Megoldását az alábbi állományok segítségével tesztelheti. Megoldásának kiértékelését a tesztelő rendszer nem feltétlenül ezeknek az állományoknak a felhasználásával végzi!

main.c

  1. #include <stdio.h>
  2. #include <stdlib.h>
  3. #include "myheader.h"
  4. int main()
  5. {
  6.     char *s[] = {"asztal", "zabszem", "ablak", "szalonna", "zizzen"};
  7.     int i;
  8.     for (i = 0; i < sizeof(s) / sizeof(char *); ++i) {
  9.         char *p = foo(s[i]);
  10.         printf("%s\n", p);
  11.         free(p);
  12.     }
  13.     return EXIT_SUCCESS;
  14. }
letöltés szöveges állományként

Makefile

  1. SRCS = main.c foo.c
  2. OBJS = $(SRCS:%.c=%.o)
  3. TARGETS = main
  4. .PHONY: clean
  5. all: $(TARGETS)
  6. main: $(OBJS)
  7. $(CC) $(OBJS) -o main
  8. %.o: %.c
  9. $(CC) -Wall -c $< -o $@
  10. clean:
  11. rm -rf $(OBJS) *~ $(TARGETS)
letöltés szöveges állományként

A példa tesztprogram kimenete

  1. aszztal
  2. zzabszzem
  3. ablak
  4. szzalonna
  5. zzizzzzen
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.