|
Zorro suhint
Zorro amerre csak jár, mindenütt otthagyja a névjegyét kardjának a filmekből is jól ismert, Z
alakú suhintásával. Hogy nyomatékosítsa egy helyszínen történt ottjártát, mindig kétszer
szokta elvégezni a suhintást. Ahol viszont nem jár Zorro, ott értelemszerűen nem suhint
egyszer sem, nemhogy kétszer.
Ebben a feladatban ott kapcsolódunk be a történetbe, amikor Zorro már elvégezte első
suhintásait a tetthelyen. Képzelje magát a helyébe, és végezze el helyette a második
suhintásokat!
Adott a következő fejlécállomány:
myheader.h
#ifndef _MYHEADER_H#define _MYHEADER_H 1char *foo(const char *);#endif /* myheader.h */
letöltés szöveges állományként
Írja meg a myheader.h állományban deklarált foo() függvényt,
amely paraméterként megkap egy sztringet, amely a tetthelyen található eddigi suhintásokat
írja le, és előállít egy olyan új sztringet, amelyet a paraméterként megkapott sztringből úgy
kapunk, hogy megkettőzzük benne Zorro suhintásait (a 'z' és 'Z'
karaktereket)! A függvény adja vissza ennek az új sztringnek a kezdőcímét! Ügyeljen rá, hogy
az eredeti sztring ne módosuljon!
Megjegyzés
A függvényt helyezze a foo.c nevű állományba, és ezt az állományt küldje
be megoldásként a kiértékelő rendszernek! Megoldását az alábbi állományok segítségével
tesztelheti. Megoldásának kiértékelését a tesztelő rendszer nem feltétlenül ezeknek az
állományoknak a felhasználásával végzi!
main.c
#include <stdio.h>#include <stdlib.h>#include "myheader.h"int main(){ char *s[] = {"asztal", "zabszem", "ablak", "szalonna", "zizzen"}; int i; for (i = 0; i < sizeof(s) / sizeof(char *); ++i) { char *p = foo(s[i]); printf("%s\n", p); free(p); } return EXIT_SUCCESS;}
letöltés szöveges állományként
Makefile
SRCS = main.c foo.cOBJS = $(SRCS:%.c=%.o)TARGETS = main.PHONY: cleanall: $(TARGETS)main: $(OBJS) $(CC) $(OBJS) -o main%.o: %.c $(CC) -Wall -c $< -o $@clean: rm -rf $(OBJS) *~ $(TARGETS)
letöltés szöveges állományként
A példa tesztprogram kimenete
aszztalzzabszzemablakszzalonnazzizzzzen
letöltés szöveges állományként
|
|