|
|||
JátékstratégiaA RamWar egy olyan többszemélyes játék, ahol a harc egy szerver memóriájáért folyik. A memória egy folytonos, egydimenziós, N elemű tömb, melynek celláit 0-tól N – 1-ig indexeljük. A szomszédos cellákat 4 egység méretű blokkokra osztjuk (így egy blokk a 0–3. cella, a 4–7. cella stb.). A memória mérete minden esetben néggyel osztható szám. A játékosok különböző módon manipulálhatják a memória celláit annak érdekében, hogy minél több pontot szerezzenek a játék végére. Minden elfoglalt cella egy pontot ér, ugyanakkor egy teljes blokk uralma plusz 4 pont jutalom. A játékot az nyeri, aki a legtöbb pontot szerzi, így az a cél, hogy minél több cellát foglaljunk, valamint minél több blokkot uraljunk. Ebben segít egy olyan taktika, mellyel a játék végéhez közeledve blokkokba gyűjtjük az általunk uralt, de szétszórt cellákat. Szerencsére a csere művelet bármely két cellára végrehajtható. A bemenet specifikációja
A bemenet első sora egy N pozitív egész értéket tartalmaz, mely a memória méretét
adja meg (4 ≤ N ≤ 1024). A következő sor egy
pontosan N karakter hosszú sztringet tartalmaz, mely a memória aktuális állapotát
írja le. Az általunk birtokolt cellákat az A kimenet specifikációjaA kimenet első sorába az a maximálisan megszerezhető pontszám kerüljön, melyet a jelenleg általunk birtokolt cellák átrendezésével érhetünk el! A kimenet további sorai a pontszám eléréséhez szükséges csere műveleteket írják le X Y formátumban, ahol X és Y az egy lépésben felcserélt cellák indexei! 1. példa bemenet
Az 1. példa bemenethez tartozó kimenet
2. példa bemenet
A 2. példa bemenethez tartozó kimenet
ForrásA feladat a 2019-es Loxon Java Challenge játék alapján készült. |
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |