|
|||
LEGO
Bizonyára te is emlékszel a gyerekkorod egyik kedvenc játékára, a színes építőkockára. Nemrég előkerült a padlásról Bob összes régi kockája, így kedvet kapott az építéshez. Tervbe vette, hogy szeretne minél több olyan készletet megépíteni, amit ugyan nem vásárolt meg, de a saját kockáiból mégis össze tud rakni. Elkezdte egy jegyzetfüzetben vezetni azt, hogy a különböző típusú kockák eltérő színeiből hány darabot talált. Balszerencséjére a kockák a padlás különböző szegleteiben voltak, ezért teljesen egyforma kockákat több különböző tételként tudott csak feljegyezni. Készíts egy programot, mely segít összesíteni a megtalált kockáit, majd eldönti azt, hogy egy kiszemelt készlet megépíthető-e vagy sem! A bemenet specifikációjaA bemenet két részből áll. Az első fele a kiszemelt készlet megépítéséhez szükséges kockákat tartalmazza, egészen az első (és egyetlen) üres sorig. A továbbiakban a padláson talált kockák sorai következnek, egészen az állományvégjelig (EOF-ig). A bemenet minden sora (kivéve az egyetlen üres sort) elem szín darabszám alakú, ahol az elem a kocka típusának egyedi azonosítója (pozitív egész), a szín a kocka színét tartalmazó szóközmentes sztring, míg a darabszám vagy a készlet megépítéséhez szükséges, vagy a padlás egyik szegletében talált kockák darabszáma (pozitív egész). Biztos lehetsz abban, hogy a bemenet egyetlen sora sem hosszabb 30 karakternél. A kimenet specifikációja
A kimenet első sorában a „ 1. példa bemenet
Az 1. példa bemenethez tartozó kimenet
2. példa bemenet
A 2. példa bemenethez tartozó kimenet
|
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |