Programozó versenyek

Levelező Prog1 gyakorlati számonkérés, 2020. május 23.

2020. május 23. 13:00 – 2020. május 23. 16:00

Sakktábla

Írjon programot, amely egy üres, 8 × 8-as sakktáblát rajzol a standard kimenetre! A világos mezőket '+' karakterekkel, a sötét mezőket '*' karakterekkel töltse fel! A program bemenete egy sorból áll, amelyben két, egymástól egy szóközzel elválasztott egész szám található. Ezek a számok 1 és 100 közé esnek, és megmutatják, hogy egy-egy mező a karakteres kimeneten rendre hány oszlopból és sorból áll. A sakktábla bal felső sarka mindig világos mező.

Példa bemenet

  1. 2 1
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. ++**++**++**++**
  2. **++**++**++**++
  3. ++**++**++**++**
  4. **++**++**++**++
  5. ++**++**++**++**
  6. **++**++**++**++
  7. ++**++**++**++**
  8. **++**++**++**++
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.