Programozó versenyek

Programozási nyelvek 2, gyakorló feladatsor, 2020. október 15.

2020. október 15. 0:00 – 2020. december 1. 12:00

Kő-papír-olló #1

Írjon programot, amely a standard bemenetről állományvégjelig (EOF-ig) kő-papír-olló játékokat leíró, játékos1;alak1;játékos2;alak2 formátumú sorokat olvas be! A játékos1 és a játékos2 a két játékos nevét, míg az alak1 és az alak2 az általuk mutatott jeleket (ko, papir, ollo) tartalmazó sztringek.

A program határozza meg és a példa kimenetben látható formátumban írja a képernyőre azt, hogy milyen jelekkel nyertek az egyes játékosok! A sorok a játékos nevével kezdődjenek, ezt kövessék az általa adott nyertes jelek! A játékosok nevei lexikografikus sorrendben, míg az általuk adott nyertes jelek a beolvasás sorrendjében szerepeljenek! A kimeneten csak azok a játékosok jelenjenek meg, akik legalább egy játékot nyertek! A játék szabályai egyszerűek: a kő üti az ollót, az olló üti a papírt, míg a papír a kővel szemben győzedelmeskedik.

Példa bemenet

  1. Aladar;ko;Bela;papir
  2. Bela;ollo;Cecilia;papir
  3. Cecilia;ko;Aladar;ollo
  4. Cecilia;ko;Bela;ollo
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Bela: papir, ollo
  2. Cecilia: ko, ko
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30.