Programozó versenyek

Programozási nyelvek 2, 2020. november 23., H18 ZH

2020. november 23. 18:05 – 2020. november 23. 19:45

Társasjátékok

A társasjátékok sokak kedvencei. Olyan sokféle társasjáték létezik, hogy mindenki megtalálhatja közöttük a kedvére valót. A választásban sokat segíthet, ha tudjuk, hogy az egyes játékok esetében mire számíthatunk: milyen fajta játékról van szó, hány éves kortól ajánlott, hányan játszhatják, és mekkora a várható játékideje.

Írjon programot, amely a standard bemenetről állományvégjelig (EOF-ig) társasjátékok adatait olvassa be az egyes sorokból, melyeknek a szerkezete a következő:

játék_neve@kategória[,kategória]…@korhatár@minimális_szám@maximális_szám@játékidő

A programja írja a standard kimenetre az első parancssori argumentumában megadott kategóriába tartozó játékok adatait (és csakis azokét!) a példa kimenetben látható formában! A játékokat rendezze korhatár szerint csökkenő sorrendbe, az azonos korhatár-besorolású játékokat a maximális játékosszám szerint szintén csökkenő sorrendbe, ha pedig ez alapján is azonosnak bizonyulnának a játékok, akkor írassa ki őket a nevük alapján lexikografikusan növekvő sorrendben!

Parancssori argumentumok

  1. kartya
letöltés szöveges állományként

Példa bemenet

  1. Camel Up@kartya@8@2@6@60
  2. Maharaja@kartya@10@2@4@30
  3. Hanabi@kartya@8@2@5@25
  4. Small World@strategiai,fantasy@8@2@5@60
  5. Sagrada@strategiai@13@1@4@40
  6. Kodama@strategiai,kartya@14@2@5@30
  7. Szellemek szigete@strategiai,fantasy,kooperacios@14@1@4@120
  8. Dudab Buba@kartya@8@2@6@30
  9. Fesztav@kartya,strategiai@10@1@5@60
  10. Hanamikoji@kartya@10@2@2@15
  11. Kingdomino@strategiai,fantasy@8@2@4@15
  12. Patchwork@strategiai,absztrakt,logikai@8@2@2@30
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Kodama (14): 2-5, 30 min
  2. Fesztav (10): 1-5, 60 min
  3. Maharaja (10): 2-4, 30 min
  4. Hanamikoji (10): 2-2, 15 min
  5. Camel Up (8): 2-6, 60 min
  6. Dudab Buba (8): 2-6, 30 min
  7. Hanabi (8): 2-5, 25 min
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.