|
|||
Hol van az üveggolyó?Rajmund és Móni nagyon szeretnek az üveggolyóikkal játszani. Nagyon sok üveggolyójuk van, és mindegyiken van egy szám. A játék azzal kezdődik, hogy Rajmund a rajtuk lévő számok alapján növekvő sorrendbe állítja az üveggolyókat. Aztán Móni megkéri Rajmundot, hogy keresse meg egy adott számú üveggolyó első előfordulásának a helyét a sorban. Rajmund elkezd számolni: 1, 2, 3, … Rajmund egy pontot kap, ha helyesen válaszol, míg Móni kapja meg a pontot, ha Rajmund téved. Meghatározott számú kísérlet után a játék véget ér, és a több pontot gyűjtő játékos lesz a győztes. Most itt a lehetőség, hogy beleélje magát Rajmund szerepébe! Okos ember lévén azonban szívesebben veszi a számítógépe segítségét. De ne becsülje le Mónit, ő is megírta a maga programját, amivel ellenőrzi, hogy ön helyes válaszokat ad-e, és hogy mennyi idő alatt teszi mindezt! Szóval most írnia kell egy programot, amely segít önnek Rajmund szerepét játszani. A bemenet specifikációjaTöbb teszteset is lehet, a tesztesetek száma azonban nem haladja meg a 65-öt. Mindegyik teszteset két egész számmal kezdődik: N az üveggolyók száma, Q pedig a Móni által feltett kérdéseké. Az ezt követő N sor tartalmazza az N darab számot, amelyek a golyókra vannak írva. Ezek a számok nem feltétlenül rendezetten követik egymás a bemeneten. A következő Q sorban Q darab kérdés szerepel. Feltételezheti, hogy a bemeneten érkező egyik adat sem lesz nagyobb 10 000-nél, és egyik sem lesz negatív értékű. A bemenetet egy olyan teszteset zárja, ahol N = 0 és Q = 0. A kimenet specifikációjaMinden teszteset esetén nyomtassa ki az eset sorszámát a példa kimenetben látható módon! Minden egyes kérdésre egyetlen sort írjon a kimenetre! Ennek a sornak a formátuma attól függ, hogy a kérdezett szám rá van-e írva valamelyik üveggolyóra vagy sem. A két különböző kimeneti formátum az alábbi:
A további részletekhez tekintse meg a példa kimenetet! Példa bemenet
A példa bemenethez tartozó kimenet
|
|||
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01. |