Programozó versenyek

Programozási nyelvek 2, 2020. december 29., K8 ZH

2020. december 29. 8:00 – 2020. december 29. 9:40

Tippelős játék

Stan és Pan tippelős játékot játszanak. Stan gondol egy számra 1 és 10 között, Pan pedig tippel, hogy mi lehet ez a szám. Stan minden tippelés után jelzi, hogy Pan tippje túl nagy, túl kicsi, vagy eltalálta a számot.

Miután lejátszottak pár kört, Pan gyanakodni kezdett, hogy Stan csal: megváltoztatja a számot Pan tippelései között. Hogy előkészítse a Stan elleni vádjait, Pan feljegyezte néhány játék menetét. A feladatod, hogy eldöntsd, hogy az egyes játékmenetek alapján bizonyítható-e, hogy Stan csal.

A bemenet specifikációja

A bemenet játékmenetekből áll. Minden játékmenetet tipp-válasz párok alkotnak. A tipp egy olyan sor, amelyben egyetlen, 1 és 10 közé eső egész szám szerepel, míg a válasz egy olyan sor, amelyben a „tul nagy”, a „tul kicsi” vagy a „talalt” kifejezések egyike áll. Egy játékmenet addig tart, amíg Stan a „talalt” szóval nem jelzi a szám eltalálását. Az utolsó játékmenetet egy 0-t tartalmazó sor követi.

A kimenet specifikációja

Minden játékra egyetlen sort kell a kimenetre írni, amely a „Stan nem becsuletes” szöveget tartalmazza, ha Stan válaszai nincsenek összhangban az utolsó tippel és az arra adott válasszal; egyébként pedig a „Stan becsuletes is lehet” szöveget kell kiírni.

Példa bemenet

  1. 10
  2. tul nagy
  3. 3
  4. tul kicsi
  5. 4
  6. tul nagy
  7. 2
  8. talalt
  9. 5
  10. tul kicsi
  11. 7
  12. tul nagy
  13. 6
  14. talalt
  15. 0
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Stan nem becsuletes
  2. Stan becsuletes is lehet
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.