|
Aknakereső
Még az internet "kezdetén" (amikor nem volt még sok látnivaló a neten) sok ember töltötte az unalmas téli estéit az "aknakereső" játékkal. Aki esetleg nem ismerné, a számítógépes játék az alábbiak szerint épület fel:
- A játékmező egy "négyzetrácsos téglalap" (cellákra osztott táblázat).
- A mező minden cellája kattintható és a kattintás során az alábbiak történhetnek:
- Az adott mezőn egy aknát találunk. Ekkor vesztettünk.
- Az adott mezőn egy szám található, ekkor a játék folytatódik. A szám azt írja le, hogy az adott cella közvetlen környezetében (pl. ha a kattintott cella nem a pálya peremén van akkor a környező 8 cellában) hány akna található.
- A játék célja az összes akna megkeresése és hatástalanítása (pl. jobb gombbal, de ez számunkra most nem releváns).
A feladat célja, hogy egy ASCII-aknakeresőben megtaláljuk és kiírjuk az összes akna koordinátáit.
Input
A bemenet három egységből áll:
- Az első sor egy n és m, szóközzel elválasztott pozitív egészet tartalmaz, melyek rendre a játékmező sorainak és oszlopainak számát adják meg.
- A második sor egy pozitív k egész, mely az aknák számát írja le.
- A következő n sor mindegyike egy-egy m hosszú string, melynek minden karaktere az alábbiak valamelyike:
- .: a környező cellákban nincs akna
- 1-9: a környező cellákban a megadott számú akna van
- ?: nem tudunk semmit az adott celláról
Output
A kimenet k sor, melyek mindegyike egy-egy különböző akna koordinátáit tartalmazza. A koordináták között egyetlen szóköz karakter szerepeljen, az első szám a sor, míg a második szám az oszlop koordinátát adja meg. A táblázat bal felső cellája a 0 0 koordináta, a jobb alsó az n-1 m-1. A kiírást rendezni szükséges, az aknák rendezési sorrendje elsőként sor, majd azon belül oszlop szerint történik (azaz a 3 7 akna a 3 10 előtt van, de a 2 13 után).
Megkötések
- n és m legalább 3 és legfeljebb 20
- k legalább 1 és legfeljebb 20
- a feladat mindig egyértelműen megoldható
Példa
|
|