|
A menekülés
Szerencsére az előzőek alapján le tudtuk szűkíteni azon épületek körét
ahol a társunkat tartják fogva. Így már "semmi egyéb dolgunk nincs",
minthogy megmentsük őt. Azonban a terroristák csapdákat és akadályokat
gördítettek elénk, hogy megnehezítsék a társunkhoz való eljutást. A Ti
feladatotok lesz megpróbálni végigmenni az akadálypályán, hogy
elérjétek a csapattagotokat!
Input és szabályok
A bemenet egyetlen, sor vége jellel lezárt sor, mely egy stringet
tartalmaz az alábbiak szerint:
- A string karakterei csakis a _, |, ~, l, c és P karakterek
lehetnek.
- A pontosan 1 darab P karakter jelöli a csapattársunkat.
- Az összes többi karakterből tetszőleges számú előfordulhat
a pályán.
Szabályok:
- A pálya "bal széléről" indulunk.
- A pályán balról jobbra mozoghatunk csak.
- Az akadálypálya elején a "láb erőnk" és a
"tüdőkapacitásunk" is 1-1.
- Az _ karakter jelöli az utat, melyen minden megkötés nélkül
áthaladhatunk.
- A | karakter jelöli a falat. A megszakítás nélküli
ismétlődések a fal magasságát adják meg, így például a ||| egy
3 méter magas falat jelent. Ha fallal találkozunk (egy, vagy több összefüggő
| karakter) úgy a "láb erőnk" dönti el, hogy át tudunk-e mászni
rajta. Ha a "láb erőnk" legalább akkora, mint a fal magassága,
úgy átmászunk az összes, egymás után következő falon és a falak
utáni "mezőbe" kerülünk. Ha a "láb erőnk" kisebb, mint a fal
magassága, akkor elakadunk és vége a játéknak.
- A ~ karakter jelöli a vizet. A megszakítás nélküli
ismétlődések a víz hosszát adják meg, így például a ~~~ egy 3
méter hosszú vizet jelent. Amennyiben vízzel találkozunk (egy, vagy több összefüggő
~ karakter) úgy a "tüdőkapacitásunk" dönti el, hogy át tudunk-e
úszni rajta. Az elv teljesen ugyanaz, mint a fal esetén.
- Az összefüggő fal és víz mezők után mindig "megállunk
pihenni", így ott feltöltődik mind a "láb erőnk", mind a
"tüdőkapacitásunk". Tehát például |||~~~~||~~ legyőzhető 3-as
"láb erővel" és 4-es "tüdőkapacitással", mert a 3 egységnyi fal
után visszatöltődik a "láb erő", a 4 egységnyi úszás után pedig
visszatöltődik a "tüdőkapacitás".
- Az l és c karakterek rendre az "IT'S LEG DAY", illetve
a "CARDIO TIME" rövidítései. Ilyenkor megállunk és a megfelelő
aktivitást végrehajtva véglegesen növeljük a
"láb erőnket" (l esetén), illetve a "tüdőkapacitásunkat" (c esetén).
- Az l és c karakterek "útnak" számítanak, így ezeknél
visszatöltődik mind a "láb erőnk", mind a "tüdőkapacitásunk".
Output
A kimenet az 1 szám ha el tudunk jutni a társunkig,
illetve a 0 szám ha nem.
Példa
Magyarázat
Az első esetben egyedül a P előtti 2 méter hosszú víz jelenthet
akadályt, hisz azon kívül mind a falak magassága, mind a vizek
hossza 1 méter. Viszont mivel "cardioztunk" kicsit a 2 méteres víz
előtt, így a "tüdőkapacitásunk" 2-re nőtt, azaz át tudunk úszni
rajta.
A második esetben az akadályt a 2 méter magas falak és a 2 méter
hosszú vizek jelenthetik. A falakon át tudunk mászni, mert szinte a
pálya elején "lábazunk" kicsit, így a "láb erőnk" 2-re nőtt, ám az
első 2 méteres víz a "cardiozás" előtt van, így azt még nem tudjuk
átúszni.
|
|