|
A leszámolás
A térkép segítségével könnyedén megtaláltátok a vezérek termét. A terem
most még üres, de néhány óra múlva megkezdődik a Gyűlés ahol
tiszteletét teszi az alvilág összes befolyásos alakja. A terem közepén egy hatalmas asztal található
mely körül 12 hely van. Az asztal négy sarka különböző jellel van
megjelölve annak érdekében, hogy a 4 nagy terroristaklán tagjai tudják, hogy hol a
helyük. Ha a klántagok nem a nekik megfelelő helyre ülnek le, úgy a
közöttük feszülő ellentétek kirobbannak és leszámolnak egymással. Így a
Ti feladatotok az lesz, hogy jól összekuszáljátok az ültetési
sorrendet és így hagyjátok, hogy "a probléma megoldja önmagát".
Input
A bemenet egyetlen, sor vége karakterrel lezárt sor, mely 12 darab,
szóközzel elválasztott, ötkarakteres stringet tartalmaz. A string
minden karaktere az angol ABC betűiből kerül ki, minden szó első
karaktere nagybetű, a többi kicsi.
Output
A kimenet egyetlen sor, mely a bemenetként megadott 12 stringet
tartalmazza egyetlen szóközzel elválasztva a lenti szabályok szerint
megadott sorrendben.
Szabályok
- Az asztal négyszögletű és mindegyik oldalán 2-2 szék van,
illetve a sarkokon 1-1. A székek számozása az asztal "bal felső" sarkától kezdődik
1-es sorszámmal és az óramutató járásával megegyező irányban
halad. Így a bal felső sarok alatti mező lesz a 12-es sorszámú
szék.
- A kimenetben szereplő nevek sorrendjének követnie kell ezt a számozást, így
a kiírandó első név az 1-es széken ülő neve, a második név a 2-es
széken ülőé, stb.
- A bemenetben szereplő neveket balról jobbra haladva,
egyesével kell feldolgozni és az alábbi szabályok szerint kell
leültetni őket:
- Akiknek a neve a "QUTHCRDMZ" karakterek valamelyikével
kezdődik őket "minél közelebb" kell ültetni a bal felső (1.) székhez.
- Akiknek a neve a "WEVOXING" karakterek valamelyikével
kezdődik őket "minél közelebb" kell ültetni a jobb felső
(4.) székhez.
- Akiknek a neve a "JFABKPLY" karakterek valamelyikével
kezdődik őket "minél közelebb" kell ültetni a jobb alsó
(7.) székhez
- Végül akiknek a neve "S" karakterrel kezdődik őket
"minél közelebb" kell ültetni a bal alsó (10.) székhez.
- A távolság mérése egyszerűen "székenként" történik, tehát
úgy, hogy "minimum hány széknyire ülök a nekem kijelölt saroktól?"
- Ha egy embert két helyre is leültethetünk, úgy a neki
kijelölt sarokhoz képesti, óramutató járásával ellentétes helyet
preferálja.
Összefoglalva: a fentiek értelmében az ültetés lényegében úgy zajlik, hogy
mindenkit megpróbálunk az általa preferált sarokhoz a lehető
legközelebb leültetni. Ha a helyek foglaltak akkor megkeressük
azt a szabad széket mely a legkisebb távolságra van az ember
"sarkától" és oda ültetjük le. Két egyforma távolságra eső szék esetén a már
említett óramutató járásával ellenkező
irányban lévőt választjuk (például ha valakit a 4-es székre
ültetnénk le, de az már foglalt, viszont a 3-es és az 5-ös
szabad, akkor mivel mindkettő 1 széknyi távolságra van a
4-estől, így az óramutató járásával ellentétes 3-as széket
választjuk).
Példa
Magyarázat
Részletes magyarázat helyett egyszerűen bemutatjuk az elkészült
ültetési sorrendet és megjelöljük, hogy ki hanyadjára ült le.
Teseb (5) Onets (7) Verap (3) Xenna (2)
Tpets (10) Ebyam (4)
Girnu (12) Ycuag (6)
Skcaw (8) Lizuf (11) Yrovi (9) Yojne (1)
|
|