|
|||
Jegyek
Péter a félévi jegyeit nézegeti - valami nincs rendben velük. Javítania kellene néhány tárgyból, de az idő… Meg kell terveznie a javítást, melyikből próbálkozzon, milyen jegyre próbálkozzon javítani, mennyi időt szánjon rá egyáltalán. A következőképpen gondolkozik: “Van tantárgyam, aktuális osztályzataimat is tudom (), van időegységem a felkészülésre, tudom hogy mennyi időre van szükségem ahhoz, hogy az .-ik tárgyból egyesről kettesre, kettesről hármasra, hármasról négyesre vagy négyesről ötösre javítsak (). Természetesen, ha az . tárgyból mondjuk kettesről négyesre szeretnék javítani, akkor időre van szükségem a felkészüléshez. Megbukni semmiből sem akarok, így az egyeseket mindenképpen javítanom kell. Az adott keretein belül mi a legjobb átlag amit el tudok érni?” Segítsünk neki megválaszolni a kérdést!
Példa:
N=2
aktuális jegyek: 1, 2
T=20
szükséges felkészülési idők:
1. tárgy: 8 8 9 10
2. tárgy: 2 3 4 5
Két lehetősége van:
- Az 1. tárgyból 2-esre javít, a többi időt a 2. tárgyra szánja.
Összesen 8+(3+4+5) időegység, az átlag 3.5.
- Az 1. tárgyból 3-asra javít (jobbra nincs idő), a második tárgyból is 3-asra.
Összesen (8+8)+3 időegység, az átlag 3.
Bemenet specifikációAz első sorban a tantárgyak száma, a következőben az aktuális jegyek listája van. A harmadik sor a redelkezésre álló időt, a következő sor pedig a javításokhoz szükséges időket tartalmazza . A számok a sorokon belül üreshellyel vannak elválasztva. Kimenet specifikáció
Ha lehetséges minden egyes osztályzatot legalább kettesre javítani,
akkor az elérhető legjobb átlagot 2 jegyre kerekítve,
egyébként a Korlátok
1. példa bemenet
1. példa kimenet
2. példa bemenet
2. példa kimenet
3. példa bemenet
3. példa kimenet
|
|||
| Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2024.09.30. |