Programozó versenyek

Programozási nyelvek 2, 2019. november 12., K16 ZH

2019. november 12. 16:10 – 2019. november 12. 17:55

Játékszenvedély

Sokak szerint a játékfüggőség a betegségek egy fajtája. Különösen a szerencsejátékokkal kell nagyon vigyázni, mert ott az ember egzisztenciája is rámehet erre a szenvedélyére.

Ebben a feladatban szerencsejátékosokról kell kimutatást készítenie. A szerencsejátékosokról minden fogadásuk alkalmával feljegyezzük, hogy mekkora tétet tettek meg:

játékosnév:tét_értéke

A játékosnév sztring, a tét_értéke pozitív egész szám. A játékosnevek egyértelműen azonosítják a szerencsejátékosokat, de természetesen egy szerencsejátékos neve többször is felbukkanhat a bemeneti adatok között.

A programja írja a standard kimenetre a szerencsejátékosok neveit az általuk megtett tétek összértéke alapján csökkenő sorrendben! Amennyiben több szerencsejátékos is azonos összértékű tétet tett volna meg, akkor az ő neveiket ábécérendben, lexikografikusan növekvő sorrendben írja a kimenetre a példa kimenetben megadott formában!

Példa bemenet

  1. John:15
  2. Jack:10
  3. Jim:20
  4. John:15
  5. Jack:20
  6. John:15
  7. Jim:20
  8. Jack:30
  9. John:15
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. 60:Jack,John
  2. 40:Jim
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.