Programozó versenyek

Programozási nyelvek 2, 2019. november 13., Sz10 ZH

2019. november 13. 10:10 – 2019. november 13. 11:55

Ez gyerekjáték lesz!

A gyerekek számára mindig nagy kihívás a számok felismerése. Vannak számok, amelyeket könnyebben felismernek és könnyen beazonosítanak, és vannak olyanok, amelyeket nem.

Ebben a feladatban a bemenet első sora egy pozitív egész számot tartalmaz, N-et, amely azoknak a számoknak a darabszámát adja meg, amelyeket egy vizsgálat alá vont konkrét kisgyerek már felismer. A következő N sorban ezeknek a számoknak az értéke és betűkkel leírt alakja szerepel a következő formában:

szám:szöveges_alak

A következő sor egy újabb pozitív egész számot tartalmaz, M-et, amely azt írja le, hogy hány darab számról szeretnénk eldönteni, hogy felismeri-e őket a kísérletbe bevont kisgyerek. Az ezt követő M sorban soronként egyesével következnek a felismerésre váró számok.

A programja írja a standard kimenetre a felismerendő számokat szám formában, ha azokat a kisgyerek nem ismeri fel, vagy szöveges alakban, ha ismeretei alapján meg tudja nevezni őket! A kimenetben minden számot (szövegesen vagy szám alakban egyaránt) külön sorba írjon a példa kimenetben megadott formában!

Példa bemenet

  1. 4
  2. 3:harom
  3. 1:egy
  4. 9:kilenc
  5. 2:ketto
  6. 5
  7. 10
  8. 3
  9. 4
  10. 1
  11. 7
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. 10
  2. harom
  3. 4
  4. egy
  5. 7
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.