Programozó versenyek

Programozási nyelvek 2, 2019. november 13., Sz10 ZH

2019. november 13. 10:10 – 2019. november 13. 11:55

Mit játsszunk?

Nagyobb baráti összejöveteleken mindig feldobja a hangulatot, ha van az ember közelében valamilyen társasjáték. Na de melyiket készítsük elő, melyikkel fog játszani a társaság? Ez bizony nem egyszerű kérdés. Hogy megkönnyítse a saját dolgát, a következő találkozó előtt megkéri a barátait, hogy mindegyikük nevezze meg kedvenc társasjátékát. Az eredmények ismeretében már csak annyi dolga lesz, hogy előkészítse a társaság tagjai által leginkább favorizált játékokat.

Írjon programot, amely a standard bemenet soraiból személyek nevét és az adott személy által leginkább kedvelt játék nevét olvassa állományvégjelig (EOF-ig), soronként egyet-egyet! A sorok alakja a következő:

személy_neve:társasjáték_neve

A programja összegezze, hogy melyik társasjáték hány személynek a kedvence, és ezek alapján írja a standard kimenetre ábécérendben, lexikografikusan növekvő sorrendben a legkedveltebb társasjátékok neveit, soronként egyet-egyet! A kiírt társasjátékok mellett tüntesse fel az azokat kedvelő személyek neveit is ábécérendben, lexikografikusan növekvő sorrendben a példa kimenetben megadott formában!

Példa bemenet

  1. Karcsi:Keltis
  2. Andras:Alhambra
  3. Peter:Pandemic
  4. Piroska:Pandemic
  5. Kati:Keltis
  6. Anasztazia:Alhambra
  7. Pal:Pandemic
  8. Aniko:Alhambra
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. Alhambra:Anasztazia,Andras,Aniko
  2. Pandemic:Pal,Peter,Piroska
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.