Programozó versenyek

Programozási nyelvek 2, 2020. november 24., K8 ZH

2020. november 24. 8:05 – 2020. november 24. 9:45

A kutyafáját!

„A kutyafáját!” – halljuk sokszor a mondást. De belegondoltunk-e valaha is, hogy miért pont a fáját? Miért nem valami más holmiját? Ebben a feladatban megadjuk önnek a lehetőséget, hogy a kutya más játékaival is foglalkozhasson egy kicsit: a csontjával, a labdájával vagy éppen a gumikacsájával.

Írjon programot, amely a standard bemenetről állományvégjelig (EOF-ig) soronként egy kutya nevét és kedvenc játékait olvassa be! A bemenet egy sorának a felépítése a következő:

kutya_neve:játék_neve[,játék_neve]…

A programjának meg kell határoznia, és a standard kimenetre kell írnia lexikografikusan növekvő sorrendben mindazoknak a játékoknak a megnevezését, amelyek kettőnél több kutyának a kedvencei. Az ilyen játékok esetében a játékot kedvelő kutyák nevét is jelenítse meg lexikografikusan növekvő sorrendben a példa kimenetben látható módon!

Példa bemenet

  1. Bodri:kotel,csont,maci
  2. Vahur:csont,labda
  3. Roni:labda,maci,majom
  4. Nina:csont,labda,kotel
  5. Zerge:csont,labda,maci
letöltés szöveges állományként

A példa bemenethez tartozó kimenet

  1. csont (4): Bodri, Nina, Vahur, Zerge
  2. labda (4): Nina, Roni, Vahur, Zerge
  3. maci (3): Bodri, Roni, Zerge
letöltés szöveges állományként
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, v. 2019.03.01.